Saturday, 31 May 2008

BEKWOH

Akhiri entry bulan 5 tahun ni...hehe..pendek jer ni....weekend ni penuh agenda makan bekwoh..tahuke apa bekwohh?Bekwoh ialah satu perkataan yg digunakan org klate bila kenduri..hehe..Semalam kat umah Ad ada bekwoh akikah anak buah Ad..Ingatkan entry sebelum ni Ad mencari kambing tu..Kambing tu sudah di sembelih semalam buat gulai..hehe..makan dengan nasik minyakk..sedapp nyeee..sapa nak?Ad lagi nasik sikit ,gulai kambing dah habis..hehe..Betul lah org memang suka makan gulai kambing lepas tambah ..tambah lagi...habis majlis habis gulai..alhamdulillah...Ad makan sikit jek gulai kambing..Leh caya ker?hihi...Banyak sungguh kena attend kenduri weekend ni..hari ni saja ada 5..huhu..banyak nye nak makan...lepas subuh tadi dah pegi cukur jambul anak jiran kg..awal hari ni dh makan ...tghari kang kena gi kenduri 5 tempat..camno nak makan ni..aduss..makan sesuap tiap rumah kot..hehe...Biasalah kalo dh jadi pengganti org tua yg tak sihat kita lerr kena gi tunjuk muka kan..sapa lagi ek?..hehe...mengeratkan ukhuwwah persaudaraan ...
Itu kenduri pass tu nak jumpa kawan yg balik kg lagi..adusss...kawan tu nak jumpa kawan ni nak jumpa...Ad hanya ada 2 hari jek cuti..camno laa...hari lain keje kan tak leh tggl keje baru ni ..nanti dah lama keje ok laa..hihi..cam experience jer...alahh sapa2 pun sama jek..hehe...
So oklah yea kali ni..Dr haiwan dah dtg nak inject kambing2 Ad..Diorg tak sihat..eh diorg ker ?.. haha...Batuk2 selsema ..so kena laa inject ubat kalo tak melarat lak sakit kambing2 tu...huhu..macam manusia gak kan kalo demam or sakit kena makan ubat...tol tak?..hehe..So oklah yea..jumpa bulan 6 nanti kalo ada masa k..ok..salam ikhlas utk bloggers dan pembaca semua...

2 comments:


  1. Sedapnye...Jeles btol!!!

    p/s: kitalah penyambung generasi. kalau tak, generasi baru tak rasa BEKWOHH!!

    ReplyDelete
  2. makang jgn dop makang..
    sedap tuh gulai kambing..
    xtaruh doh deh??

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)