Sunday 27 July 2008

Menghapus kenangan.

Tiap orang ada kenangan bagi diri mereka sendiri...kenangan itu sering datang menghampiri diri..rite?..Tapi ada juga kenangan yang kita perlu hapuskan dan tidak mahu di ingat2 lagi..Kita perlu meghapuskan kenangan itu kerana ianya mungkin sesuatu yang bila kita ingat kita akan berasa sedih dan kecewa..So the best thing is forget it .. Leave it.. proceed to your new life ..Untuk apa menyimpan kenangan yang sudah bertahun2 disimpan jika ianya tidak memberi apa2 makna bagi diri..Iyalah mungkin kita ingin menyimpannya sebagai kenangan tapi bila di lihat benda itu kita akan merasa sedih dan kecewa..So better forget it and leave it..
So siapa yang pernah frust hapuskanlah kenangan dulu..Mungkin bukan senang bagi diri untuk melupakan segalanya tapi give a try..Insyallah.. tiap yang bermula pasti akan berakhir ..rite?...Hidup perlu diteruskan....Sinar di hadapan mungkin sedang menunggu ...

Pendek jer entry kali ni sebab idea tarak mari ..huhu.. Sebelum tu jom layan lagu Chris Daughtry kat bawah ni What About Now?..Bestt..

17 comments:

  1. Salam Ad..

    Saper kata kenangan perlu dihapuskan... :) Kenangan dan memori sangat berkait rapat... sebab kenangan dan memori silam lah kita berada disini... hari ini... :)

    "What about now?What about today?... itu bait² lirik lagu daughtry pun dah menggambarkan secukupnya... :)

    Kenangan kadangkala pahit... sakit... tapi itu juga ubat dan vitamin kita capai hari ini... manusia tak lepas dari kesilapan... dan kita akan buat kesilapan lagi pada masa akan dtg... itu yang buat kita tabah dan tidak akan ulang kesilapan sama... dua kali!! :)

    p/s: manusia tidak boleh lari dari kesilapan... soalnya... adakah kita sanggup berubah... dan ambil iktibar darinya???

    ReplyDelete
  2. ad...letak la chat box..senang sket nak htr msg..

    ReplyDelete
  3. Ya betul. Dulu Faisal ada post pasal lupakan memori yang menyedihkan di sini.

    Dalam Oprah ada ajar macam mana nak lupakan memori tersebut. Saya setuju dengan Ad, buat apa nak simpan kenangan yang tak memberi kita apa-apa makna kecuali kesedihan? Hidup terlalu pendek untuk sedih.

    Senyum-senyum selalu...

    ReplyDelete
  4. Huhu..
    kalau kenangan yg pahit tue perlu kita ingat mcm mana?

    ReplyDelete
  5. untuk apa kita hidup dalam kenangan kan????

    kalau terus dihantui kenangan yang best takper lah...kalau kenangan yang pahit baik buang jauh jauh supaya tak ganggu kehidupan seterusnya...

    ReplyDelete
  6. mmg tak semudah kata² :)

    ReplyDelete
  7. kenangan boleh membuat kita tersenyum. tapi kenangan aku banyak menyakitkan.. huh!

    ReplyDelete
  8. sy selalu berharap dpt hapuskan kenangan yg tak diingini.

    ReplyDelete
  9. Qistina - Yup mungkin juga benar kata qistina yg kita perlu mengambil iktibar dari setiap kenangan pahit ..sakit..untuk menjadi lebih baik..

    Eq - Chatbox?hehe..Nantilah yea eq..akan dtg Ad fikir dulu k..Study tuss..hehe..

    Faisal - Ada ek entry seakan2? hehe. Ya manusia tidak lari dri memperkatakan ttg kenangan..Ada yg masih mahu mengingatinya sebagai iktibar ada yg hendak melupakan terus semuanya..Masing2 selesa dgn pilihan sendiri..

    Raz - Bagi Ad kita tidak perlu lagi mengingati sesuatu yg pahit cuma bak kata qistina kita ambil iktibar drinya..

    Axim - Yup betul kita harus lupakan semuanya yg pahit2 ..Yg best2 for sure kita tak mahu lupakan malah sering disebut2..Kita akan lebih ceria dan happy bila mengingatkan kenangan yang best2 tu..hehe

    Masy - Yup mmg tak semudah kata2 tapi kita harus mencuba..rite?.. Its hard but have to..

    Saad - Yaa thats true..kenangan byk yg menyakitkan..bila kita ingat kenangan2 yg pahit for sure kita tidak akan happy thats why kita perlu lupakan semuanya yg pahit2..Happy2kan diri ..What is past is past..Masa depan didepan lebih penting utk kita telusuri..

    Arianna - Semua org begitu..Ingin menghapuskan kenangan pahit2 tapi kadangkala ia dtg..Itu yg membawa kemurungan dan tidak happy..Sedih dan macam2..So adalah lebih baik kita lupakan semuanya..Bila ia dtg abaikan ia..lama kelamaan ia akan pergi denga sendirinya..Yg penting kita rasa redha dengan setiap yg berlaku itu sebagai sesuatu yg harus kita hadapi dalam hidup ini..

    ReplyDelete
  10. ingat lagi post faisal pasal tulis atas pasir dan tulis atas batu? ;)

    maybe boleh diimplementasikan dalam kes nih.

    ReplyDelete
  11. Life is all about pros and cons...both must have...ade org kata jgn lihat apa yang telah berlaku...ada juga yang kata perlu tengok untuk lihat dan sedari kesilapan dulu yang membuah kepada perkara2 pahit....apa2 pun...diri kita lebih menegtahui kebolehan...kelemahan....walaupun tidak sesempurna padangan hakikatnya...ia suatu yang sentiasa munasabah....

    Yang membawa kita kepada kita hari ini adalah perkara2 lalu yang telah kita tempuhi dan lalui...

    Maka percayalah pada setiap ketentuanNYA....

    ReplyDelete
  12. Ad,wat gapo nak "delete delete " memori masalalu yg colourful tu.Tak ori ler lagi kalu "one page of the diary is torn off" Idak gitu.Kasih manusia pasti berubah.Hanya Illahi kekal hakiki.Oh ye nok ghoyat demo anak buah ambo nok bersuami dgn ore Guchil tak lamo lagi.At the end of August.Dah lamo tak jejak ke Darul Naim.Kure lebih lima taon.IsyaALlah ambo nok ler bertandang dinegeri cik siti Wan Kembang.Guchil dgn KB jauh ker? Rio

    ReplyDelete
  13. WAN - Yup tiap sesuatu yg berlaku ada pros and cons..Atas keupayaan diri sahaja hendak hadapinya camana..Yg penting kita belajar sesuatu dari sesuatu..Insyallah..

    RIO - Ooo anak buah nak kawin org gucil yea...hehe...guchil dlm jajahan kuala krai..kalo dri machang ni about 20 minutes jer..then kalo ke KB plus 50 minutes lagi..hehe..so 70 minutes laa to kb..dokat jo...

    ReplyDelete
  14. kenangan yang baik kita kenang
    kenangan yang pahit kita jadikan teladan dan ingatan agar ia tidak berlaku lagi... sharing is caring... tq for everthing

    ReplyDelete
  15. PUTRA745 - Yup thats true...Ada kenangan yg harus kita ingat dan ada kenangan yg boleh dijadikan telada...Dua2 nya mengajar kita menjadi lebih matang dalam pencarian hidup..Yg penting kita berdoa selalu semoga semua yg kita lakukan berjalan dengan lancar...Insyallah..

    ReplyDelete
  16. bro ajarkanlah sy nk wat blog nih..br nk cuba utk mengatasi mslh kebosanan sbnrnya..

    ReplyDelete
  17. tlg ajarkan nk create blog nih.sy bdk br belajar.boring katanya..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)