Saturday 17 October 2009

Ombak Resah


Pukulan ombak menghakis
Hempasan rakus memusnah
Tempias ganas memercik

Hentakan kuat mengganas


Aku menggigil sepi
Aku terhempas pilu

Aku terhentak kaku

Aku terpukul sunyi

Tenang tiada lagi
Senang tinggal sisa
Lega timbul gundah
Resah kembali tandang

Pelbagai cara sudah aku lakukan
Semua langkah telah aku ambil

Setiap gerak telah aku mulakan

Usaha juga telah aku garapkan


Adakah ini takdir
Adakah ini hikmah

Adakah ini ujian

Adakah ini musibah

YA ALLAH

Aku mohon padaMU
Kau pulihkan takdir baik untukku

Kau sempurnakan hajat dihatiku

Kau permudahkanlah hidupku

Kau ampunkanlah dosa-dosaku

20 comments:

  1. Hati Cahaya rasa di tepi pantai. Tapi time laut tenang. ;) Alhamdulillah gelora jinak buat masa ini.

    ReplyDelete
  2. CAHAYA-Alhamdulillah kalo jinak jinak..hehe

    ReplyDelete
  3. Amin.. semoga Allah melindungi kita dan semoga Allah melimpahi rahmat keatas kita..

    ReplyDelete
  4. Amin... Semoga segalanya terlerai.

    ReplyDelete
  5. semoga kite sentiasa berada dalam RAHIMNYA...
    aminn...

    ReplyDelete
  6. salam....

    pertama sekali saya terpegun melihat pic tu..

    kedua saya terpegun membaca puisi ini.

    syabs..

    ReplyDelete
  7. cantekkkknye pic nihhh..i like

    moga Allah mmeberkati hidup Ad sll..moga hajat & impian dipermudahkan-Nya..pray harder

    ReplyDelete
  8. HONEYDY-INSYALLAH..Kita sentiasa berdoa begitu..

    ReplyDelete
  9. ABI- INSYALLAH..kita amat berharap semuanya terlerai dengan baik.

    ReplyDelete
  10. DALIALIYANA-Dalam RAHIMNYA kita memohon..INSYALLAH

    ReplyDelete
  11. ANAK LAUT - Terima kasih kerana sudi membaca..:-)

    ReplyDelete
  12. GREEN JADE-Ramai lak yang suka pic ni..hehe..Terima Kasih Pn Tinie..

    ReplyDelete
  13. salam ad,
    lama tak jengok sebab blog biru prob. now dah okay tapi byk dah kureng, ekkeek...

    ombak resahku terubat jua
    adanya kamu disisi aku
    ombak resahku terubat
    adanya dirimu disamping daku
    ombak resahku terhapus akhirnya
    hadir dirimu mengubat segala...

    huhuhu

    ReplyDelete
  14. Ya Allah....
    Kau permudahkan lah segala urusan ku di dunia dan di akhirat....

    * amin

    ReplyDelete
  15. CD- Kita sentiasa dalam ujiannya...

    ReplyDelete
  16. BLUE CITY-Ombak resah bertukar bahagiakah?Alhamdulillah..hehe..

    ReplyDelete
  17. YANIE- INSYALLAH...Moga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  18. meronta-ronta, minta merdeka... Hati yang malang, haruskah bertambah walang??

    Namun, dugaan ini ku galas jua... dan aku berserah padaMU Ya Allah... diringankan dugaan ini...

    ReplyDelete
  19. ZAMSPOTTE- Moga dipermudahkan jalan dan aku berserah hidupku dan matiku hanya padaMU YA ALLAH...

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)