Thursday, 22 July 2010

Harapan Semakin Hilang


Harapan semakin hilang

Aku yang menagih kasih
Aku yang menyemai rindu

Namun aku yang disakiti

Namun aku yang dikeji


Apa yang aku lakukan

Tidak langsung kau hargai

Apa yang aku bicarakan

Tidak langsung kau dengari


Aku dipandang seolah tiada apa

Aku dilihat seolah tiada gunanya

Aku seolah tiada harga

Aku seolah tiada makna


Kesetiaan ku dipersenda

Kejujuran ku ditertawa

Suramnya kasih yang ada

Kelamnya sayang yang setia


Bisakah aku menjadi seperti dulu

Bolehkah aku menjadi waktu dulu

Seperti akulah bulan

Seperti akulah bintang


Bilakah akan berhenti tohmahmu

Bilakah akan berubah telahanmu

Aku terasa semakin jauh jarakmu

Aku terasa semakin hilang bayangmu


Jika takdirnya buntu dan kaku

Jika hasilnya kelu dan sisih

Aku tidak mampu kembalikan waktu

Aku tidak mampu panggilkan kasih


Aku tidak mampu menghalang

Aku tidak mampu mengulang

Harapan itu semakin hilang

Harapan itu semakin suram



Nukilan : AD Rifza

13 comments:

  1. salam dihulur tanda persahabatan,
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/


    hah datang baca lagi ... eeemmm bait indah tanpa kata hanya dalam tulisan... but aku dapat mentafsirkan maksud terkandung... yang tersirat itu ada yang tersurat...

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Cahaya-Bagaimanakah rupa kebesarannya? Jom kita menghayatinya bersama! ^_^

    ReplyDelete
  3. MR HOMOSAPIENS-Dulu asalnya bukan puisi..tapi skrg byk lak puisi.hehe.sama jer cuma luahan rasa itu dlm bentuk puisi rasa lebih indah..mudah..bila dengan karangan ayat maksud itu jelas sgt dan tidak membuatkan pembaca berfikir dalam memahami..:-)

    ReplyDelete
  4. AFZAINIZAM- salam persahabtan disambut..Terima kasih atas singgahan lagi..teruskan membaca dan memahami maksud yg tersurat dan tersirat.. pemahaman adalah bebas bagi pembaca semua...apa yg mereka baca dan faham itu adalah hak masing2 ..Jika pemahaman itu atas titik yg sama..ALHAMDULILLAH..:-)

    ReplyDelete
  5. Baincardin-Salam..Mari kita semua menghayati ..Moga kita mendapat panduan..

    ReplyDelete
  6. ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    thanks lah aku akan sentiasa datang lawat ko ni... ni pun kira ziarah kan

    ReplyDelete
  7. ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    ziarah lagi niiii

    ReplyDelete
  8. I like this blog . . MELANKOLIK

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)