Sunday 10 April 2011

Tangis Cinta

Dalam dinginnya hujan di malam ini AD dapat sms dari opismate perempuan yang menangis seharian kerana ditinggalkan oleh kekasih hatinya yang sudah berubah laku sejak mendapat jawatan dalam kerajaan..Jawatan bukan tinggi mana pun just sebagai cikgu tapi apa yang dijanji dan dikatakan sebelum ini hanyalah mainan kata-kata yang membuatkan opismate tadi menangis dan terus menangis..Bila menangis malam2 sms tanya pendapat atau pandangan ..AD layan jerlah supaya sejuk sikit hatinya yang keliru dan celaru..AD faham apa yang dia rasai..Mungkin juga ada pembaca yang memahami..Duk fikir-fikir lepas tu buka blog dan terhasillah puisi ini.Direka khas untuk opismate tu..Tapi dia bukan blogger..huhu..

Dalam dakap siang dan malam
Aku managih cintamu
Aku merindui dirimu
Aku tangisi cintamu

Dalam dingin siang dan malam
Aku terus mengharap kasihmu
Aku terus bergantung padamu
Aku terus menggenggam cintamu

Aku tidak bisa lupa
Aku tidak bisa engkar
Akan kata-kata manismu
Akan janji-janji manismu

Dulu kau tatangi aku
Dulu kau dakapi aku
Tapi sekarang kau lepasi aku
Tapi sekarang kau tolak aku

Mana janjimu dulu?
Mana kasihmu dulu?
Mana caknamu dulu?
Mana prihatinmu dulu?

Aku menagih kasihmu
Siang malam aku menagih
Aku meronta-ronta inginimu
Kenapa engkau lupai aku?

Tidak pernah aku herdik padamu
Walau kau caci maki diriku
Tidak pernah aku meninggi suaraku
Sedangkan aku ditengking dan dihina

Aku setia pada janjimu
Kerana itu janjiku padamu
Aku pegang kata-katamu
Kerana aku pegang kata-kataku

Kenapa sanggup kau lepasi aku
Kenapa sanggup kau tinggalkan aku
Kenapa sanggup kau hina diriku
Kenapa sanggup kau caci makiku

Apa salahnya diriku
Apa dosanya aku padamu
Sediktpun aku tidak melakukan salah padamu
Sedikitpun aku tidak pernah dosai cintaku

Aku menangis kerana cintaku
Aku merindu kerana cintaku
Tangis cintaku hanya untukmu
Rindu cintaku hanya padamu

Mungkin..

Aku sudah perlu berhenti berharap
Aku sudah perlu noktahkan cinta
Aku tidak perlu lagi merindu
Aku tidak perlu lagi menangis

Walaupun aku tahu
Walaupun aku sedar
Lamanya masa aku bazirkan airmata
Kerana tangis cintaku..


By : AD Rifza

No comments:

Post a Comment

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)