Friday 18 November 2011

Cerita antara kau dan aku..

Manusia..benda didepan mata tidak pernah mahu menghargai apabila tiada barulah rasa kehilangan...So hargailah apa yang anda ada dan miliki tika dan waktu ini kelak penyesalan tiada gunanya..Aku ?cuba menghapus cerita-cerita lama..Datang kembali aku terima tetapi tidak lebih dari itu...Hakikat yang harus engkau fahami kerana berlalunya masa itu mengubah segala-galanya ..Ya semuanya..especially bila ianya meibatkan perasaaan..Aku bukan yang dulu lagi asyik menagih kasih yang ada asyik merintih kecewa dijiwa...Kini...tidak lagi tiada lagi rintihan dan tangisan...Apa yang ada hari in aku syukuri walaupun ianya tidaklah seindah dan sebaik dulu tapi aku syukuri anugerah yang ada padaku kini..Walau engkau datang dengan pujukan dan tangisan tapi aku tidak berganjak sedikitpun dari noktah yang aku bina ,bukan aku pinta tapi ianya berlaku rentetan atas dirimu jua..Dirimu tidak pernah menghargai apa yang kamu ada tika dan saat itu..tika dan saat ini engkau mahukan kembali apa yang kamu ada dulu namun tidak semudah itu ..RASA dijiwa yang kecewa tidak pernah akan sembuh..sekali terluka selama-lamanya luka itu ada..Bila masanya akan sembuh aku tidak tahu..Saat ini ianya masih berdarah lagi..Darah yang mengalir tidak pernah henti saat dan ketika itu..Aku cuba untuk mengerti aku cuba untuk memahami tetapi selagi aku mengerti dan memahami semakin jauh aku rasakan darimu..Usah menagih dan merintih lagi..Aku sudah melupakan semuanya cerita antara kau dan aku..cerita yang mengajar aku lebih mengerti erti kesetiaan dan penghargaan..Perginya aku takkan kembali usahlah kau tangisi kerana semuanya datang darimu.Cukuplah atas apa yang berlaku dahulu anggaplah ianya satu cerita ,cerita antara kau dan aku..

p/s: Monolog hati ini hanya bayangan penulis sahaja tiada kena mengena dengan penulis..hehe..

2 comments:

  1. betul. manusia bila dah senang, mula lupa diri. kebahagian diambil kesempatan. bila dah tak ada, baru nak sedih dan menangis. masa tu dah terlambat :)

    ReplyDelete
  2. Faisal - Hehe..ya betul..tetapi masa tidak akan kembali lagi walau dipaksa..:-)

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)