Wednesday 15 February 2012

DUNIA HANYA PINJAMAN



Terima kasih yang tak terhingga AD ucapkan kepada semua teman-teman yang mengucapkan selamat hari lahir pada hari semalam 14 Februari 2012.Tahun ni rasa happy sangat bila ramai yang wish dalam sms,call dan laman2 sosial yg lain.Moga Doa dan harapan kalian INSYALLAH akan diperkenankan oleh ALLAH suatu masa dan ketika.Usia ini adalah anugerah ALLAH untuk hambaNYA.Sampai umur ini disyukuri Alhamdulillah kerana antara kita sudah ditetapkan umurnya..Moga dengan peningkatan usia ini kita lebih banyak bertaubat dan mendekatkan diri pada ALLAH..Kita juga manusia biasa yang adakalanya khilaf dalam tindakan..Sifat kita sebagai manusia..Moga usia meningkat kita lebih meningkatkan amal2 kepadaNYA..dan Moga ALLAH memberkati segala kerja kita yang baik.Dan jika ada khilaf lagi moga ALLAH ampunkan dosa manusia yang tidak pernah sunyi dari khilaf diri ini.Kita selalu memohon agar ALLAH tetapkan iman kita setelah diberikan petunjuk.Tetap dalam rahmat dan redha ALLAH..INSYALLAH...
Dunia ini hanya pinjaman..Terima kasih YA ALLAH berikan aku umur sehingga kini.Kau peliharakanlah diriku dari khilaf2 diri .Aminn


Nabi S.A.W. yang bermaksud: “Tidak berganjak kedua-dua kaki seorang hamba pada hari kiamat sehingga ia disoal mengenai umurnya pada perkara apakah ia habiskan, ilmunya untuk apakah ia gunakan, harta bendanya dari manakah ia peroleh dan pada apakah ia belanjakan, mengenai tentang tubuh badannya pada perkara apakah ia susutkan kemudaan serta kecergasannya.” (Hadis Riwayat Tarmizi).


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Dari Abdul Rahman bin Abi Bakraah daripada bapanya, sesungguhnya seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam katanya: Wahai Rasulullah, manusia bagaimanakah yang baik sifatnya? Sabda Rasulullah, siapa yang panjang umurnya dan baik amalannya, pemuda itu bertanya lagi: Manusia bagaimanakah yang buruk sifatnya? Sabda Baginda: Siapa yang panjang umurnya dan buruk amalannya". (Hadis Riwayat At-Tirmizi)

Berkata Utsman bin Affan r.a. bahawasanya Nabi SAW bersabda: “Allah telah berfirman:
"Apabila hamba-Ku telah mencapai usia empat puluh tahun, Aku akan jauhkan dia dari tiga macam bencana, iaitu: gila, kusta dan sopak. Dan apabila ia mencapai usia lima puluh tahun, Aku akan menghisabnya dengan hisab yang ringan. Dan apabila dia mencapai usia enam puluh tahun, Aku akan mendorongnya agar suka bertaubat...."




1 comment:

  1. Selamat Ulangtahun kelahiran sekali lagi buat Abg Ad!. Moga sentiasa sukses!. Semoga memperoleh kedamaian dan kegembiraan dlm hidup.... :))

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)