Thursday 27 September 2012

Persoalan



Persoalan demi persoalan datang
Yang kadang-kadang buat aku geram
Yang kadang-kadang buat aku tidak keruan
Yang kadang-kadang buat aku tidak tertahan
Persoalan sering bertandang
Apabila masa itu masih belum datang
Apabila masa itu belum bertandang
Apabila masa itu masih belum berjalan
Aku sudah tiada jawapan
Untuk setiap persoalan
Untuk setiap pertanyaan
Untuk setiap agakan
YA ALLAH
Hanya engkau maha mengetahui
Hanya engkau maha melihat
Aku ini masih tiada jawapan
Aku ini masih tiada kemampuan
Mata yang melihat hanya tahu bertanya
Mata yang melihat hanya tahu personal
Mata yang melihat hanya tahu mengagak
Mata yang melihat hanya tahu meneka
Aku tahu hati ku
Aku tahu hasrat ku
Aku tahu citaku
Aku tahu hajatku
Aku tidak perlu beritahu semua orang
Aku tidak perlu riuh setiap ceruk
Aku tidak perlu zahir setiap langkah
Aku tidak perlu hampar setiap jalan
Aku serahkan semuanya pada ALLAH
Jalan hidupku hanya untukNYA
Corak hidupku juga untukNYA
Seluruh jiwa dan ragaku untukNYA
Yang maha mengetahui segalanya
Yang maha melihat semuanya
Aku hanya mampu berdoa
Agar pengakhiran itu adalah yang terbaik untukku.

AD RiFza
9.10 malam
27 September 2012

6 comments:

  1. Bang...

    Setiap persoalan pasti ada jawapannya...hehehe

    Aja2 fighting!

    ReplyDelete
  2. Persoalan hanya soalan,
    Jawapan tak perlu dijawab,
    Dalam diampun ada jawapan,
    Dalam senyumanpun ada jawapan,
    Biarlah persoalan tidak dijawab,
    Yang menyoal pasti ada jawapannya.

    ReplyDelete
  3. Wanpetunjuk - INSYALLAH diharapkan jawapan itu ada dan mampu diungkapkan namun mungkin masanya belum tiba..INSYALLAH suatu hari..Pasti !

    ReplyDelete
  4. Zila - Pasti ada suatu hari suatu masa suatu ketika ianya pasti tidak menjadi persoalan lagi..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,

    Dah lama deactivate FB sebab tak lama lagi berangkat ke Brisbane hingga July 2013. Sgt2 sibuk dgn PhD skrg yg hampir sampai ke penghujungnya...

    Apa2 blog masih diteruskan supaya kwn2 tau perkembangan saya.

    -eqbalzack-

    ReplyDelete
  6. Eq - Waalaikumussalam..oo camtu..ok

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)