Sunday, 31 August 2008

SALAM RAMADHAN

Assalamualaikum...Ad ingin mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan dan menunaikan ibdah berpuasa.Semoga dibulan yang mulia ini kita dapat mencari keberkatan yang ada..Alhamdulillah kita masih diberikan peluang olehNYA untuk merasai dan mentaati perintahNYA dalam bulan yang mulia ini..Kita seharusnya berterimakasih kepadaNYA sentiasa kerana masih diberikan peluang ini..Peluang yang kita dapat dengan keizinanNYA jua..Syukur alhamdulillah...Sama-samalah kita mencari keberkatan dan kenikmatan yang Allah berikan peluang pada kita kali ini..Mungkin siapa tahu peluang ini tidak akan kita dapat lagi tahun hadapan..So sempena kita hendak menunaikan ibadah puasa esok hari Ad ingin memohon ampun dan maaf diatas segala salah dan silap diri Ad disini dan dimana jua..Segala tutur kata atau tulisan yang membuatkan anda semua terasa..Tapi itulah hakikatnya didalam blog Ad ni,hanya pernyataan hati sendiri yang diterjemahkan melalui tulisan dengan tafsiran hati juga ..Moga yang baik jadikan tauladan yang tidak baik jadikan sempadan..Insyallah sama-samalah kita menginsafi diri dan merenung kembali kealpaan diri selama ini..Sama-samalah kita mohon keampunan diatas kealpaan dan kekhilafan diri kita selama ini..Moga pintu hidayah dan taubat masih dibuka untuk kita meneruskan perjuangan hidup yang masih jauh ini..Harapan kita adalah semua yang kita lakukan mendapat redha dan berkat Allah..Insyallah
Salam Ramadhan dari Ad Rifza untuk semua


Harapan Ramadhan


Ku mengharapkan
Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

13 comments:

  1. AZIM - SELAMAT BERPUASA JUGA ..

    ReplyDelete
  2. dah lama aku tak dengar lagu tuh. tapi memang pun akan didengar sebulan dlm setahun je...

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadhan. Dengan penuh harapan ramadhan kali ini lebih bermakna buat diri Aril disamping orang tersayang...(hehe... ada ke orang sayang Aril ni... @ aril sayang orang... hehe...)
    Kukuhkan keimanan kita dalam menjalani ibadah ini... Maafkan segala silap dan keterlanjuran kata juga perbuatan selama persahabatan ini... Selamat Berpuasa... Juga semoga Ramadhan ini akan mengeratkan persaudaraan kita... Amin...
    p/s : samalah pulak lagu tur... hehe... dah siap entry baru tgok entry AD nih... ahaks... tak tiru ek... haha

    ReplyDelete
  4. RAZ - Salam Ramadhan juga..

    PUTRA745 - Salam Ramadhan..Aikk camana leh sama ek?..hehe..

    ReplyDelete
  5. BOZZO - Mmg dgr setahun sekali sebab ramadhan sekali dlm setahun..hehe..Selamat Berpuasa..

    ReplyDelete
  6. Salam mesra awal Ramadhan Ad.Semoga bulan berkat ini direbuti ganjaran pahala serta nikmat berpuasa dab bertaraweh nya. Saya bersolat taraweh di masjid KLCC.Suka suasana nya.Ada pelbagai bangsa dari seantero dunia.Ada yg menetap mencari rezeki,ada yg kebetulan melancung ke Malaysia terutama dari negara Asia Barat.So bila lagi nak turun KL..boleh merasa bubur lambuk Kpg Bharu...luasdiheboh seluruh Mesia.Salam Ukhwah jua. Rio

    ReplyDelete
  7. takde lagu lain ke korang nak letak?

    ReplyDelete
  8. RIO - Selamat berpuasa juga..Bubur lambuk dah rasa masa kecik2 dulu..Kan Ad dibesarkan disana.. hehe..Mmg tersohor..Tak sah Kg Baru kalo takde bubur lambok..Salam ukhuwwah juga...

    AIRRYS - Tiada lagu lain yang kami minati sempena bulan yg mulia ini..ahaks..

    ReplyDelete
  9. QISTINA - Selamat Menghayati Ramadhan juga..Moga kita merebut peluang yg disediakan pada bulan ini..Insyallah

    ReplyDelete
  10. salam ramadhan n salam bloggers..
    selamat berpose...

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)