Friday 9 January 2009

PART THREE:VACATION


SENJA DI TELUK NIPAH

Sampailah ke bahagian ke 3 percutian Ad...Percutian yang memang ditunggu2 ..hehe...Akhirnya apa yang dirancang dapat juga ditunaikan hari ini..Dah KIV selama 2 hari so hari ke 3 di Perak dapatlah juga hajat ini ditunaikan...Sebelah pagi macam biasa kawan bz dengan tugasnya sebagai pendidik yang perlu menguruskan hal-hal berkaitan asrama sekolah yang akan dibuka keesokkan harinya...tepat pukul 11.30 pagi semuanya sudah beres..So dia kata plan ke Pulau Pangkor dapat ditunaikan akhirnya...Yehuuuu..Tak sia-sia Ad ke Perak yang sememangnya plan ke Pulau Pangkor tu...Last pegi masa blaja di UKM..Masa tu gi dengan rombongan seramai 10 orang ..Meriah siutt masa tuu...But semua tu dah jadi kenangan terindah lee kan...Kawan2 tu semua entah kemana yang still kontek pun beberapa orang jer...So perjalanan kami almost dalam masa 2 jam sampailah ke Lumut..Jeti nak ke Pangkor..Simpan kereta..Book resort segala then kami makan jap di Jeti Lumut tuss..
Then kami pun naiklah feri ke Pulau Pangkor..Naik pukul 2.30 ptg tapi jalannya dalam pukul 4 ptg..Lama tunggu maybe sebab tunggu orang penuhkan feri kalo tak rugi syarikat pemilik feri sebab orang tak ramai naik..hehe...Sampainya kejap jer dalam setengah jam saja ke Pulau Pangkor tu dari Jeti Lumut tu..So sampailah kami ke Pulau Pangkor..(Pang Kor)..Hajat bercuti ke Pulau Pangkor tercapai jugak lah ..alhamdulillah...Kami terus ke resort yang kami booking di Pantai Teluk Nipah..The Hornbill Resort...


Dengan rate promosi sebanyak RM130 perday kira oklaa ..nak share lagi ok.. hehe... Seaview.. mengadap laut...Bleh nampak laut...besh sangat...sambil dengar hempasan ombak ke pantai...Check in bilik no 2...Ni laa biliknya...kira oklaa...Just for one night...Nak rest2 jer kan..Fully Air conditioned,Tv ada,Hot and cold shower, Breakfast and Balcony mengadap ke pantai..
Patutlaa panggil hornbill resort rupanya memang ada hornbill...banyak ekor lak tu...Ni hornbill..heheLepas solat sgala then kami pun pi laa ke pantai..Nak mandi manda lak..Lama tol tak mandi pantai..So apa lagi kami pun terjun lah ..Splashhh!Splashh!..Wahh best bangett...Sejukkk...wahh ada pasangan tu romantik gile mandi manda..opsss kesitu plak Ad kan..hehe...Tapikan bila nak naik ke ke pantai smula tengok dekat tangan melekat macam lumut2...Dah kotor rupanya air laut kat pangkor..hmmm...hampehh ...Then lepas tu kami naik ke biliklah..Malam plak makan besor..makan ikan bakar...Puluh-puluh gak habis makan malam tu...then soping2 apa yg patut..Lagi skali habis puluh2 ringgit jer..huhu..

Niat kami memang nak berehat jer di Pulau itu..Lupakan semuanya buat seketika...kesibukan kerja dan segalanya...Then kembali bekerja nanti nak rasa freshh jer fikiran ..Rasanya cukup singkat berada di Pulau Pangkor tu tapi kami rasa selesa dan puas bercuti disana.. Walaupun singkat tapi cukup bermakna dalam tafsiran diri masing-masing..Fikiran rasa lega dan fresh..Keesokannya kami checkout dalam pukul 12 tghri ..Shoping lagi apa yang patot..Then kami ambiklah Van penumpang dengan harga RM12 sehala sama seperti kami sampai hari sebelumnya...Kalau kongsi ramai2 dengan orang lain maybe akan lebih murah...



So Pulau Pangkor kami tinggalkan tepat 12.30 tghari ..


Sampai jeti Lumut around 1 ptg..terus cari makan dulu..Lepas makan terus balik lah ke Taiping semula..Tapi rush jugaklaa coz kawan ada hal pendaftaran pelajar baru di sekolahnya...Sebelum tu kami ke Taiping dulu cari tiket Ad nak ke KL laa pulekkk...Sib baik ada tiket pukul 6.30 ptg..Bas Transnasional...So balik CJ kejap pastu dalam pukul 6 ptg kawan Ad antar lah ke Hentian Bas Kamunting Taiping ...So berakhirlah percutian Ad di Perak selama dekat 4 hari yang sebetulnya plan hanya 3 hari ..terlebih sehari...hehe...So penghargaan yang tak terhingga buat kawan Ad sebab walaupun sibuk dengan hal sekolah yang akan dibuka masih ada kesempatan waktu untuk menemani Ad bercuti..Alhamdulillah...and appreciate it very much..Kalo datang Kelantan turn Ad plak kay..Kito jale jale di negeri Cik Siti Wan Kembe puloppss..ahaks..

Tak payah buat part 4 lah yea..Sambung terus ..hehe...Sampai dalam pukul 10.30 malam di stesen bas pudu...then Ad ambik train LRT Rapid KL ke Ampang....Senang sebab umah yang family adik Ad duduk tu sebelah je ngan LRT Station...hehe..tempat yang Ad selalu lepak kalo ke KL..Keesokkan harinya pagi2 lagi Ad mengidam nasik lemak Kg Melayu Ampang..Ermmm sedapp betull..Then pukul 12 tghri Ad ke Sogo jumpa kawan soping2 lagi..Kawan cari beg Ad plak terbeli beg kecik(bleh letak kasut tuu) lambang Manchester United..Dari RM 39 dummm turun sampai RM23...hehe...Kuat kuasa tawar menawar Ad kan...huhu...Beli kat Pertama Complex..Selepas tu kami ke Pavillion laa plak..sebab Ad tak pernah pegi ke situ ..Naik Lrt dan Monorail then jalan sikit sampailah ke Pavillion....Dont know what to do ...So tengok wayang lagi..Kali ni cite yang orang kata sedap..BRAINSCAN..Ada gaklaa part-part yang Ad dan kawan gelak besauu...Adeke patot bleh bertukar suami jadi isteri dan isteri jadi suami..hahaha...klakor siutt....Kira oklaa sebab orang blanja kan..haha...Tq kawan..hehe...Pastu kuar wayang minum kat Starbuck kejap sebelum balik...Tapikan baru jer tadi ada kawan sms tentang pelbagai jenama termasuk Starbuck... hmmm...kalau tahu awal2 tak gi minum pon..huhu..FREE PALESTINE....

So selepas tu Ad rush gak balik Ampang coz bas ke kg dalam pukul 9.30 malam..Sampai Ampang pukul 7.30 gitewww..Makan dan siap2....8.45 malam naik LRT Rapid KL lagi ke PWTC..Stesen yang terdekat dengan HENTIAN PUTRA...Stesen bas ke Pantai Timur...So bagi yang tatau..Ad kan Orang Kelantan..hehe..So balik Kelantan lerr..Naik bas SANI EXPRESS..Cukup selesa sebab Ad ambik seat sorang..Takdelaa sapa2 nak ngendeng2 kat bahu dalam bas kan..haha...Sampai around pukul 4.30 pagi..Jalan masuk ke rumah Ad kena lalu tanah perkuburan taww..Ada jalan lain tapi agak jauh sikit..So dalam gelap gulita redah jugaklaa jalan kampung tu..Tak jauh dalam 100 meter je kot tapi kiri tanah perkuburan dan kanan semak samun..huhu...Bayangkan 4.30 pagi..huhu...Naik gak bulu roma..So selamat lah sampai umah...habislah cerita cuti-cuti Mesia Ad ..hehe...jumpa di cuti2 akan datang yea kalau ada rezeki..insyallah..

12 comments:

  1. amboi ad jalan² tak ajak pon ek :( sedih nih!
    ole² mana?

    ReplyDelete
  2. pernah pergi pangkor dulu. satu malam cuma rm60. murahkan. saya disana 4 hari 3 malam. juga dengan teman saya yang hebat. tapi sekarang hilang entah kemana.

    saya tak pandai nak bercerita tentang perjalanan saya macam abg. mungkin saya cuma buat kronologi saja nanti.

    ReplyDelete
  3. FAISAL - Ngeh3x..Lenkali ajak kay...Pegi Penang aritu tatau lak no Faisal...huhu...Tak plan pon nak ke Peang sebenarnya...Kalo tau awai2 dah mintak no..hehe...

    ReplyDelete
  4. ADDY-Takpe camana pun just story mory jer...Pegi dgn siapa ke turki?hehehe...

    ReplyDelete
  5. wahh.. bercuti sakan..

    ReplyDelete
  6. SAAD-hehehe...Sakannn..nak ajak org tu mesti sibuk gileee skrg ni..Waktu dah dekattt sgt tuu...hehe

    ReplyDelete
  7. WAHIDAH-Hehehe..Jalan2 relaxkan fikiran ..Freshkan balik fikiran dan barulah leh keje dgn sggh2 mencapai objektif hidup..hehe...

    ReplyDelete
  8. amboi. sakan berjalan. tak ajak pun. gi ngan sape ni? minah sebelah dlm gambar tu eh? hehe. sikit nye gambar. tampal la lebih sikit.

    ReplyDelete
  9. CAHAYA-Hehehe..Sakan laa sangat...Nak ke pegi kalo ajak tu?..ahaks...Gi ngan kawan jer...hehe..Mmg sikit pun gambo..takleh banyak2..hehe..
    Minah sebelah?..Oooo minah tu..Bukanlah..hehe

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)