Wednesday, 29 July 2009

Terhakis kasih


Saat mulanya indah

Saat mulanya manis

Saat mulanya ceria

Saat mulanya gembira


Suatu waktu telah ku habis

Suatu masa telah ku terokai

Suatu ketika telah ku jalani

Suatu keadaan telah ku tempuhi


Saat indahnya itu kian hilang

Saat manisnya itu kian pudar

Saat cerianya itu kian kelu

Saat gembiranya itu kian pilu


Yang ada kini hanya sisa

Yang ada kini hanya tawar

Yang ada kini hanya sedih

Yang ada kini hanya keliru


Aku rindukan saat dulu

Aku teringatkan saat dulu

Aku dahagakan saat dulu

Aku perlukan saat dulu


Saat kasih itu penuh

Saat kasih itu terisi

Saat kasih itu melimpah

Saat kasih itu tegar


Tapi kini kian terhakis

Tapi kini kian sedikit

Tapi kini kian kurang

Tapi kini kian hilang


Aku tidak berdaya menghalang keinginan

Aku tidak mampu melawan kehendak

Aku tidak kuat untuk menepis prasangka

Aku tidak berkuasa untuk menutup fitnah


Aku hanya terima

Aku hanya pendam

Aku hanya diam

Aku hanya berdoa


Aku yakin

Jalan ini akan ceria kembali

Jalan ini akan gembira kembali


Tapi


Andai sangkaku meleset

Andai fikirku tersasar

Aku pasrah

Aku redha


Dan


Aku yakin tiap sesuatu ada hikmah

Hikmah yang sentiasa bersembunyi


20 comments:

  1. asyik2 puisi sedih ni knp abg??

    ceria2 sikit erk

    ceylet sikit??

    hehe

    ReplyDelete
  2. salam adrifdza,

    kian jauh kian hilang
    kasih antara kita
    nampak tenang pada zahirnya
    tapi batin terseksa
    yg terguris tak nampak dimata
    yg terhiris terluka
    sesekali terbit airmata
    tahan sebak didada..

    apakah yg kau cari dalam hidupmu?

    =)

    ReplyDelete
  3. MR SYAZWAN-Bukan sedih wan..Ni blog melankolik kann..hehe..kena melankolik lass..keh3x..

    ReplyDelete
  4. YANIE- Tanah terhakis nanti habislah semua runtuh...hehe

    ReplyDelete
  5. BIRU- Hehehe..siap lirik lagu mawi tuuu...hehe..
    Apa yg dicari hanya ada dalam hati dan fikir empunya diri..hehe

    ReplyDelete
  6. huhuhu......

    yup betul betul betul

    yang ku fikir hanya kamu
    yang ku cari hanya kamu
    yang ku ingat hanya kamu
    yang ku ingin hanya kamu

    walau tanpa memiliki..

    lalalall =)

    ReplyDelete
  7. faisal tertarik dengan ayat ni:

    "Yang ada kini hanya sisa

    Yang ada kini hanya tawar

    Yang ada kini hanya sedih

    Yang ada kini hanya keliru"

    hmm.
    explain sikit :-)

    ReplyDelete
  8. erm.. nape sedih2 ni.. huhu.. ceria sikit.. hehehehehhehe..

    ReplyDelete
  9. kalau hati terhakis..
    putus la cinta

    hahahahhaha

    ReplyDelete
  10. BIRU-Pandaiii..ehhehe...Tanpa memiliki...

    ReplyDelete
  11. FAISAL-Explain laa plak En faisal ni..aduyaiii..hehe...

    Kasih jadi sisa
    Kasih jadi tawar
    Kasih jadi suatu yang menyedihkan
    Kasih membuatkan kita keliru

    Bleyy?..hehe..Sonang jer tu faisal...direct word Ad guna tu..takde tersirat...hehe

    ReplyDelete
  12. SEKEPING HATI-Sedih..Adakah AD sedang bersedih?...Mungkin ya mungkin tidak..hehe
    Blog melankolik kan liza..camtuu lerrr..hehe

    ReplyDelete
  13. YANIE-Bley terhakis ke hati?..keh3x..terguris bley laa...hehe..
    Bila semakin kurangnya kasih akibat hakisan rasa yang ada membuatkan putus chenta gak Dik Yah..hehe

    ReplyDelete
  14. aduh.
    sedih jeh puisi ni.
    ad mksud yg tersirat ni.
    haha..

    ReplyDelete
  15. BERRY-Hehehe...cubalah memahami...jika sampai RASA itu anda akan memahami...hehe...

    ReplyDelete
  16. IJAD-Berbakat ke?..hmmm..biasa jer Ad rasakan...:-)

    ReplyDelete
  17. salam...
    kita hidup dengan kenangan yang ada...
    :)

    ReplyDelete
  18. ILLYANI-Salam..Hmmm ..betul kata yani.. kenangan sukar diluputkan dari ingatan..walau bertahun dan puluh2 tahun ianya sudah berlalu...Kenangan sukar dilupuskan dari ingatan..Tapi adakah salah kenangan itu bagi diri kita?..tidakkan?..Hmmm...kenangan adalah kehidupan dan hidup adalah kenangan...

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)