Monday, 24 August 2009

Jangan Sakiti Ramadhan


Lega rasa menerima kedatangan

Sejuk hati menerima kunjungan

Tenang rasa menerima kehadiran

Redha hati menerima persinggahan


Syukur rasa dengan kelapangan

Syukur rasa dengan peluang

Syukur rasa dengan ruang

Syukur rasa dengan kenikmatan


Datangnya penuh keberkatan

Datangnya penuh kelebihan

Datangnya penuh kemuliaan

Datangnya penuh kerahmatan


Jagalah bulan ini

Tatanglah bulan ini

Peluklah bulan ini

Dakaplah bulan ini


Jangan sakiti Ramadhan

Jangan engkari Ramadhan

Jangan sia-siakan Ramadhan

Jangan calari Ramadhan


Peluang yang ada harus direbut

Peluang yang ada harus dikejar

Peluang yang ada harus dikais

Peluang yang ada harus digenggam


Moga ALLAH permudahkan jalan

Moga ALLAH tunjukkan jalan

Moga ALLAH ampuni sesalan

Moga ALLAH maafkan khilafan


Ya ALLAH ,

Bersihkan hati ini dari kejahatan

Leburkanlah sifat kemungkaran

Terimalah setiap penyesalan

Ampunilah setiap kesalahan

18 comments:

  1. bulan ramadhan pun melancholic ke :P

    ReplyDelete
  2. SELAMAT BERPUASA, BERSAHUR, BERBUKA, BERTERAWIH, BERTADARUS, BERSHOPPING RAYA...

    (^_~)

    ReplyDelete
  3. salam.....ramadhan buat saudara,

    saya kagum dengan saudara kerana menulis entri ni..best membacanya...moga allah swt memberi rahmat pada anda..:)

    ReplyDelete
  4. Thanks untuk peringatan ini. InsyaALLAH Ad. ;)

    ReplyDelete
  5. salam Ad..

    ku berharap kan ramadhan kali ini lebih makna..
    =)

    Muhasabah Cinta - EdCoustic

    Wahai pemilik nyawaku
    Betapa lemah diriku ini
    Berat ujian dari-Mu
    Ku pasrahkan semua pada-Mu

    Tuhan baru ku sadar
    Indah nikmat sehat itu
    Tak pandai aku bersyukur
    Kini ku harapkan cinta-Mu

    Kata-kata cinta terucap indah
    Mengalun berzikir di kidung doaku
    Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
    Butir-butir cinta air mataku
    Teringat semua yang Kau beri untukku
    Ampuni khilaf dan salah selama ini
    Ya Illahi muhasabah cintaku

    Tuhan kuatkan aku
    Lindungiku dari putus asa
    Jika ku harus mati
    Pertemukan aku dengan-Mu

    ps:
    kenapa hampa ni?
    =P

    ReplyDelete
  6. FAISAL-Tak salahkan melankolik di bulan puasa..tapi motif melankolik ini lain sikit..hehe...fahaminya kay..ahaks..

    ReplyDelete
  7. MRSYAZWAN-Wahh sekali satu pakej ucapan dia..ni mesti ucapan sampai raya kan?..hehe

    ReplyDelete
  8. PERIDOT SEPI-Salam Ramadhan juga..Sama-sama kita cintai Ramadhan..Jangan sakiti Ramadhan..

    ReplyDelete
  9. ANAK LAUT-Terima Kasih atas doa anda..Dalam hidup kita ada tggjwb yang wajib ditunaikan..Moga sama-sama kita ambil pengajaran..INSYALLAH...Terima kasih sekali lagi..

    ReplyDelete
  10. CAHAYA- Sama-sama..Moga kita tergolong dalam golongan yang tidak menyakiti Ramadhan.. InsyALLAH..Sama-sama lah kita yea mencintai Ramadhan ini..

    ReplyDelete
  11. BIRU-Sayu jer dengar lagu Edcoustic ni...plus tgok videonya..menyentuh..Dalam hidup kita tidak lari dari dicuba..dan cuba...Tanamkan dalam diri kekuatan iman dan sabar agar dapat menghadapi cubaan itu dengan redha..INSYALLAH..

    ReplyDelete
  12. heeeee

    biru pun suka dgr lagu nih, tuh yg pasang kat blog, huwaaaa

    sabarku makin layu? huhu

    ReplyDelete
  13. Salam Adrifza.
    Datangnya juga membersihkan kehidupan dan membawa keampunan.
    Selamat Berpuasa.

    ReplyDelete
  14. YANIE-Salam Ramadhan juga Yanie..

    ReplyDelete
  15. LEENOH-Selamat Berpuasa Leenoh..INSYALLAH..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)