Tuesday 13 April 2010

Bicara Tentang Kisah


Bila aku membicarakan tentang kisah aku tidak tahu bila semua ini akan berakhir.. Aku masih dalam rungkup yang sama masih dalam pencarian yang sama.. Mungkin aku bisa mungkin aku tidak..Manusia lain menyatakan percubaan itu permulaan langkah.. Tapi bagi diriku jika tiada sempurnanya persediaan langkah tidak bisa diatur.. Akibat dan hasilnya sentiasa menunggu untuk menafsirkan berjaya atau tidak sesuatu percubaan itu.. Masih membicarakan tentang kisah walau hari berlalu walau bulan berlalu malah walau tahun berlalu.. Aku pasrah.. Aku redha.. dan aku juga yakin.. Takdir ALLAH itu benar.. Tiap sesuatu yang berlaku itu datangnya dengan HIKMAH.. HIKMAH yang manusia tidak boleh takwil walau sebesar zarah sekalipun.. Aku pasti..


10 comments:

  1. salam ad,
    alhamdulillah.. bila kita faham dan terima dengan redha segala yg berlaku ada hikmah nya dan kita terima sebagai balasan atau ujian , insyaAllah, hati kita akan tenang dan terbuka menerima apa jua yg berlaku..
    semoga ad tiba ke perhentian yg dituju..

    =)

    ReplyDelete
  2. BLUECUTY- INSYALLAH..Moga ALLAH tetapkan hati kita dalam menerima qada' dan qadarNYA...

    ReplyDelete
  3. FAISAL- Mencari apa yg patut kita cari dalam peringkat jalan hidup kita ..hehe

    ReplyDelete
  4. dan jgn pernah puas mengharap..berdoa..=)

    ReplyDelete
  5. IXORA- DOA sentiasa akan dipanjatkan ..Moga ALLAH makbulkan segalanya..INSYALLAH..

    ReplyDelete
  6. masih mencari ek? sebab takde pun entry baru :P

    ReplyDelete
  7. agree..everything that happen with reason..n kdg2 kita tk tahu ape reason tu..but still believe Allah tahu yg terbaik buta umatNYa

    ReplyDelete
  8. FAISAL- Ada saja tak nak postkan..hehe..Duk bz dgn FB sgt...:p

    ReplyDelete
  9. WAHIDAH- Yeah ALLAH tahu apa yg terbaik utk kita semua..Kita berdoalah agar takdir ALLAH itu hanya yg terbaik utk kita...INSYALLAH..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)