Monday 5 April 2010

TAKAT TU JER....



SETAKAT TU jer..Takat takat tu jer...Takde naik takde turun...Tiada perubahan setahun ke setahun..takatt tuu jer..


Kadang-kadang kita rasa apa yang kita buat tu takat tu jer..Takde apa-apa makna..takde apa-apa perubahan besar..Takatt tuu jer..


Dalam karier especiallynya takat tuu jer...Dari dulu sampai sekarang gajinya takatt tuu jer...Suasananya takatt tu jer..Pangkatnya takat tuu jer..Tiada benda yang boleh dibanggakan cuma setakat tu jer...Kalau gaji dulu sikit skrg pun sikit gak..Kalau dulu pangkat rendah skrg pun takat tu jer..Tiada peningkatan...Itu yang kadang-kadang membuatkan kita rasa RESAH..Kita rasa GELISAH..memikirkan takat tuu jer...Kita nak lakukan sesuatu yang lebih besar tidak berani kerana takat tu jer..


Dan kadang-kadang kita pernah berusaha sehabis baik sehabis mampu untuk satu perubahan tetapi masih tiada rezeki dan kita masih takat tu jer..


Kita tidak tahu bila kita boleh keluar dari ruang takat tu jer..Bila dilihatkan orang lain yang lebih berjaya difikirkan kenapa aku masih takat tu jer..Dimana silapnya aku?..Dimana khilafnya aku?Adakah aku terhijab rezeki?..Kita tiada jawapan bagi soalan itu..Hanya ALLAH yang tahu..Kita sentiasa perbaiki diri dan membersih diri agar berkat dan rahmat itu selalu ada.Kita hanya mampu merancang ALLAH jua yang menentukan..Tanpa izinNYA kita akan setakat tu jer..Tapi jangan kita berputus asa dari rahmatnya..

Usaha dan daya kita harus kita garap..harus kita gigih..untuk mencapai matlamat hidup yang tersemat dihati..Walau jalannya berliku..walau jalannya panjang kita harus juga kuat dan sabar dalam meneruskan usaha.Usaha yang menjanjikan kejayaan dan bahagia seperti yang kita harapkan..Setelah berusaha kita berdoalah agar ALLAH memperkenankan usaha dan membalas atas kesabaran kita selama ini..INSYALLAH..Harapan itu sentiasa ada selagi dunia ini masih berputar pada paksinya..


Just a short entry to express what I feel..Hanya pernyataan RASA membebaskan RESAH dan GELISAH yang melekat erat...Pergilah RESAH dan GELISAH itu aku sudah bisa bangun dan bangkit menuju jaya walau aku takat itu jer..

8 comments:

  1. Terus berusaha. Tuhan maha adil. Saya sendiri merasainya. Rezeki boleh datang dalam bermacam cara. Itu rencana Tuhan. Kita cuma perlu berusaha.

    ReplyDelete
  2. biarkan takat itu pergi
    cari tekad baru
    semoga lebih berkat!!!


    sihat ke ?
    apa khabar

    ReplyDelete
  3. ada kalamnya tuhan dah menetapkan rezki kita di situ dan sebanyak itu supaya kita tidak menjadi tamak.

    peace!

    ReplyDelete
  4. salam....bro..,

    betul..yg penting jangan jemu berusaha..pasti akan gapai kejayaan..

    ReplyDelete
  5. SAAD-Rencana Tuhan itu jelas dalam bentuknya.. Mana mungkin kita boleh merubah tapi kita disediakan aqal dan keupayaan untuk berikhtiar kan..Ikhtiar untuk menjadi lebih baik..Seterusnya kita berdoa agar diberikan kejayaan..INSYALLAH..

    ReplyDelete
  6. BLUECITY- Alhamdulillah sihat..ALLAH masih berikan kesihatan walaupun kdg2 kita diuji dengan kesakitan..Berkat itu yg kita cari dalam hidup..Jika tiada keberkatan tiada gunanya..

    ReplyDelete
  7. JEJAKA ANGGUN- Yup mungkin juga begitu..ALLAH maha mengetahui segala-galanya..

    Peace!

    ReplyDelete
  8. SEKAMAR RINDU- INSYALLAH jika usaha tidak pernah kenal jemu dan ada kesabaran yang tinggi ALLAH akan berikan ganjarannya..Jika tidak didunia mungkin dialam yang satu lagi..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)