Wednesday, 2 June 2010

INGINKU BERLARI


Inginku berlari
Meninggalkan semua
Meninggalkan rasa
Meninggalkan usaha
Meninggalkan daya

Setelah semua aku korbankan
Setelah sebahagian aku hancurkan
Setelah separuh aku sia-siakan
Setelah banyak aku lepaskan

Jalan aku kian samar
Jalan aku kian liku
Jalan aku kian sempit
Jalan aku kian himpit

Tapi masih ada sedikit cakna
Masih ada sedikit prihatin
Masih ada tanggungjawab
Masih ada celik nikmat

Telah lama aku tempuh
Telah lama aku setia
Telah lama aku peka
Telah lama aku usaha

Duga itu makin kuat
Duga itu makin hebat
Cuba itu makin mengikat
Cuba itu makin tertambat

Sudah tiada daya aku
Sudah tiada niat hatiku
Sudah tiada detik hasratku
Sudah tiada bayang hajatku

Aku ingin berlari
Tapi tangan dan kakiku terikat
Aku ingin berlari
Tapi tangan kakiku tertambat

Sedu sedan tangis
Esakan pilu teriak
Tiada daya kederat
Tiada mampu gerak

Membuatku bertahan
Membuatku sabar
Membuatku perlahan
Membuatku tabah

Kerana

Aku yakin ini ujian
Aku yakin ini dugaan
Aku yakin ini cubaan
Aku yakin ini cabaran

Aku harus hadapi dengan iman
Aku harus hadapi dengan sabar
Moga suatu hari ada satu jalan
Moga suatu hari ada satu sinar

12 comments:

  1. ...moga satu hari nanti bintang2 kembali bekerlipan..

    err ok dok? bape mark nk bagi? egegege :D

    ReplyDelete
  2. salam....

    beriman, kesabaran, tawakal..kunci keredhaan Ilahi.

    ReplyDelete
  3. GREENJADE- INSYALLAH..Moga kembali..Sentiasa berharap begitu tapi redha dengan ketentuan ALLAH..

    ReplyDelete
  4. SEKAMAR RINDU- INSYALLAH..Moga sabar itu dalam lingkung yang tidak tumpah...

    ReplyDelete
  5. YANIE- Tak mo lari setempat..nak lari berganti2 jer..ekekeke

    ReplyDelete
  6. salam ziarah salam jumaat buat saudara ad rifza :)

    ReplyDelete
  7. Salam Ziarah jugak..terima kasih menziarahi blog AD..hehe

    ReplyDelete
  8. teringat lagu dari sinar mata BPR :)

    ReplyDelete
  9. salam.

    very nice puisi.

    Aminkan doa Imam Masjidil Haram, Insyallah.

    ReplyDelete
  10. FAISAL-Keunggulan chenta dari sinar mata bla bla..den tak ingat dah..dulu2 minat gak lagu tu...hehe..tapi apa lak kaitan dgn puisi Ad ni?huhu

    ReplyDelete
  11. BAINCARDIN- Salam..tq sudi singgah...INSYALLAH..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)