Wednesday, 19 May 2010

Aku Tidak Penting Bagimu


BICARAKU SAMPAH BAGIMU
KATA-KATAKU SAMAR BAGIMU

AKU TIDAK PENTING BAGIMU

AKU TIADA HARGA BAGIMU


AKU SELALU MENGINGATI

AKU SELALU BERHARAP

AKU SELALU MENCUBA

AKU SELALU SETIA


SEMUA ITU TIADA NILAI BAGIMU

SEMUA ITU TIADA HARGA BAGIMU

SEMUA ITU TIADA KASIH BAGIMU

SEMUA ITU TIADA SAYANG BAGIMU


DULU...


KAU YANG HULURKAN UKHUWWAH

KAU YANG MEMULAKAN IKATAN

KAU YANG MENDETIK KASIH

KAU YANG MENJALIN SAYANG


BERTAHUN AKU SETIA

BERTAHUN AKU PERHAMBA

SEMUANYA KERANA KASIH

SEMUANYA KERANA SAYANG


KINI KAU BERDIAM SEPI

KINI KAU KAKU BICARA

AKU INI SETIA MENCUBA MESRA

AKU INI GIGIH MENJAGA RASA


BICARAKU TIDAK DIENDAH

KATA-KATAKU TIDAK DIPEDULI

AKU TIADA LAGI MADAH

AKU TIDAK PENTING LAGI


HARUSKAH AKU MEMBAWA LANGKAH

HARUSKAH AKU MENGATUR JALAN

AGAR TIADA LAGI RESAH

AGAR TIADA LAGI PERSOALAN


AKU TIDAK PENTING BAGIMU

AKU TIDAK DI PEDULI OLEHMU

AKU TIADA NILAI BAGIMU

AKU TIADA HARGA BAGIMU


ORAK LANGKAH INI PASTI

ATUR ARAH INI MESTI

AGAR AKU HINDAR KEJI
AGAR AKU BEBAS BENCI

25 comments:

  1. salam ad,
    hmmmmm... saya seakan2 memahami apa yg berada di hati awak. setiap kita punya cerita, setiap kita ada jalan kisah suka dan duka, kisah cinta sayang kasih. semua orang harapkan bahagia...
    tapi adat dunia, tak semua yg kita mahu akan dimiliki...
    cinta tak semestinya bersatu
    berjumpa berpisah adat dunia
    lepaskan lah...
    andai dia jodohmu pasti dia akan kembali

    ps:
    saya juga alami benda yg sama
    menasihati org lain mudah
    tapi diri sendiri?
    hehheheheh...
    sekurang2 saya faham dan sedar bukan saya seorang yang rasa seperti mana awak rasa dan mungkin ramai lagi.
    hehehheh...
    panjang lak leteran saya ni, ekekkek...

    sila2 baca tip saya dlm n3 http://bluevirgolady.blogspot.com/2010/05/tip-melupakan-seseorang-yang-istimewa.html

    tips utk saya sendiri juga dan kawan2
    hehehheh..

    salam,
    xoxo

    ReplyDelete
  2. salam ad,
    hmmmmm... saya seakan2 memahami apa yg berada di hati awak. setiap kita punya cerita, setiap kita ada jalan kisah suka dan duka, kisah cinta sayang kasih. semua orang harapkan bahagia...
    tapi adat dunia, tak semua yg kita mahu akan dimiliki...
    cinta tak semestinya bersatu
    berjumpa berpisah adat dunia
    lepaskan lah...
    andai dia jodohmu pasti dia akan kembali

    ps:
    saya juga alami benda yg sama
    menasihati org lain mudah
    tapi diri sendiri?
    hehheheheh...
    sekurang2 saya faham dan sedar bukan saya seorang yang rasa seperti mana awak rasa dan mungkin ramai lagi.
    hehehheh...
    panjang lak leteran saya ni, ekekkek...

    sila2 baca tip saya dlm n3 http://bluevirgolady.blogspot.com/2010/05/tip-melupakan-seseorang-yang-istimewa.html

    tips utk saya sendiri juga dan kawan2
    hehehheh..

    salam,
    xoxo

    ReplyDelete
  3. saper kate yu tak penting bagi ai???


    yu kan selalu komen2 di fesbuk ai...penting la tu

    hehhehehe

    ReplyDelete
  4. emmm...menyentuh prsaan..
    cheq pon dlm situasi tu gak...sob...sob...sob...

    ReplyDelete
  5. i feel u..

    move on beb..

    pray hard

    ReplyDelete
  6. BLUECITY- Yup betul tu cinta tak semestinya bersatu..tapi dlm hati sentiasa mengharap yg satu walau jarak dan masa itu telah lama ditinggalkan...hmmm..tq

    ReplyDelete
  7. Yanie- Yelaa penting...ahha..u tak komen ai pun..u ni...haha

    ReplyDelete
  8. Cik Z@i - Sob sob ek..hehe..sabau jgn sob sob lagi..tarik nafas pastu hembus...kurangkan sob sob?..hehe...Sabarkan sebahgaian drpd imann..Moga kita dlm kalangan org2 yg sabar..INSYALLAH..

    ReplyDelete
  9. Arep- Life must go on..We have to let go some part of our life..

    ReplyDelete
  10. faisal dulu selalu rasa mcm ni... tapi tak lagi, selepas dapat tahu boleh dapat pergi candat sotong di terengganu :P

    ReplyDelete
  11. come n visit me..new xora, new blog...blog lme leh delete...ermmm...

    ReplyDelete
  12. FAISAL- Sbb dapat candat sotong bleh lupa sgala?hebatt...hehe..tapi betul jugakkan..tak ajak..haha

    ReplyDelete
  13. IXORA- INSYALLAH..Nanti abg ad jenguk2..hehe..

    ReplyDelete
  14. elok nyanyi lagu sang mantan.....

    ReplyDelete
  15. heeeeeeeeee...

    best gak lagu sini
    lepak dengar lagu jab
    hmmmm....

    ReplyDelete
  16. SYAM- Haha..lagu tu dah jemu nyanyi..huhu..nyanyi lagu lain plak..:-)

    ReplyDelete
  17. BLUECITY- Best ek?..dgr lah dan hayati..hehe..

    ReplyDelete
  18. wah makin bgs la karya2 ad..tahniah ad..keep on moving..:)

    ReplyDelete
  19. WAI- TQ Wai kerana singgah blog AD..Tq jugak suka karya2 AD yg tak seberapa ni..Tapi yg penting ianya dtg ikhlas dari hati..Dan harap bloggers faham apa maksud tersirat disebaliknya..

    ReplyDelete
  20. JANTAN KEPARAT- Sentiasa PASRAH..:-)

    ReplyDelete
  21. best sajak ko ni bro! teruskan menulis! dan hasilkan sajak2 yg best2 lps ni? hidup ad rifza!!! :)

    ReplyDelete
  22. NICK IRFAN- Terima kasih..Hanya melankolik hati justifikasi rasa..

    ReplyDelete
  23. salam ziarah..me jln2 cni :) nice blog..
    have a happy weekend!!

    ReplyDelete
  24. Mama Zharfan- Tq singgah :-)

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)