Friday 15 August 2008

BERTEPUK SEBELAH TANGAN

Pernahkah anda cuba untuk menepuk sebelah tangan anda?..Tidakkan?..Sebab anda yakin jika anda berbuat demikian anda akan rasa sia-sia sahaja...Tapi adakah kita fikir kita perlu berbuat demikian kadang-kadang?..Ntahlah..
Yang kita pasti bila kita cuba untuk bertepuk kita tidak mendapat apa-apa...tapi kenapa kita masih berterusan untuk cuba bertepuk?..Sedangkan kita tahu ianya tindakan yang sia-sia.Harapan kita agar apabila kita bertepuk ianya berbunyi tapi ia takkan berbunyi kerana sebelah tangan sahaja ..Kalau dua belah baru berbunyi...
Dalam keadaan ini hasrat hati kita memang ingin sangat mendengar agar tepukan itu berbunyi..Kita tidak kisah apa sahaja bunyi yang kedengaran asalkan bunyi sahaja..Tapi bila kita cuba ianya tidak berbunyi...malahan beberapa kali kita cuba tidak juga berbunyi...Sampaikan suatu masa kita rasa tindakan kita itu sia-sia sahaja...Dan kita mengambil keputusan untuk tidak bertepuk lagi...Kita seolah-olah sudah rasa putus asa untuk bertepuk lagi..Tapi kita masih ada hasrat agar tepukan itu akan berbunyi suatu hari nanti....Faham tak entry Ad kali ni?..Tersirat disebalik kata-kata yang menafsirkan tentang sesuatu keadaan yang hanya difahami bagi yang mengalaminya..Yang tidak mengalaminya mungkin akan juga terfikir tentang sesuatu yang cuba disampaikan..
Sebagai kesinambungan bagi entry kali ini meh kita hayati lirik lagu ini...Sesweiii tak?hehe..
PUPUS
Aku tak mengerti ... apa yang kurasa,
Rindu yang tak pernah ... begitu hebatnya
Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak akan pernah tahu
Aku persembahkan ... hidupku untukmu,
Telah kurelakan ... hatiku padamu,
Namun kau masih bisu ... diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara ...
Baru kusadari ...
Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku ...
Semoga waktu akan mengilhami sisi hatimu yang beku,
Semoga akan datang keajaiban, hingga akhirnya kaupun mau
Aku mencintaimu
Lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak kan pernah tahu

11 comments:

  1. hmm kadang2 ad ada orang yang merasakan dia bertepuk sebelah tangan tapi hakikatnya tidak.

    bila dia selalu rasa mcm tuh soalan2 yang diajukan kepada lover dia pun berunsur syak wasangka dan sentiasa perbualan pun tentang benda yang sedih2 saja. adakalanya menangis.

    ini sebenarnya boleh memburukkan keadaan dan seterusnya menghancurkan sesuatu hubungan itu.

    adakah seseorang itu bertepuk sebelah tangan bila lover dia menjawab telefon dan mimpi yg indah2 tentang dia? yang dia tahu sedih sebab rasa tak dihargai dan dia tak pernah cukup untuk lover dia. why is it so?

    entah... kadang2 dgn tindakan dia tu... membuatkan kita rasa maybe kita tak cukup bagus untuk dia... tak dpt buatkan dia happy.

    sorry comment penuh emosi... maybe ada sebab kot :)

    ReplyDelete
  2. sesuai sangatttt!!!!!suka lagu pupus ni..tapi versi dewa..bukan versi mawi yer..hehe

    ReplyDelete
  3. tak larat nak tepuk dah.. sebelah penah 2 2 pun penah.. at least kita kena terus terang agr tak selamanya kita dlm kdaan berharap.. sampai bila nak menderita memendam rasa kan.. be gent better.. m i right mr ad :)

    ReplyDelete
  4. Salam Ad

    Bertepuk sebelah tangan...

    Macam terjadi kat love-n-hate je plak skang ni... huhuhu :( but, no komen part tu...

    Cinta... perlukan hubungan dan juga interaksi antara kedua² belah pihak!! Kalau satu hala je... satu arah je berusaha... tepuk sebelah tangan jugak kan???

    Macam mana mengukur org itu sayangkan kita atau tidak??? Melalui apa??? For me, perhatian dan juga cinta diberi... kalau dirasai... ada la tu sayang.... Tapi, kalau x rasa??? Macam xde orang care n peduli pun... macam mana???

    Bagi love-n-hate... cinta memerlukan kita menerima pasangan 100% tanpa syarat... samada bagus atau tidak... kalau org dah tak suka... mudah je nak keluar kata² untuk melepaskan... kenapa x pujuk je??? wanita kan suka dipujuk...

    **maaf, kalau comment agak emosi... :(**

    ReplyDelete
  5. FAISAL AND QISTINA - Dua-dua sekali AD komen..Macam ada pertalian jer kata2..ahaks..Tu Ad kata kena tepuk dua2 belah baru berbunyikan..Tapi bila dah usaha segala still sebelah tangan gak nak buek camnokan?..So pasrah jer laa..Usaha dah..hint hint pun dah jelas..tapi sebelah tangan gak tepuknya..Yg penting kita dah usaha..Kalo ditakdirkan akan berbunyi tepuknya alhamdulillah.. Itulah sebaik2nya kan...

    AXIM - Hehe..Ad lupa tajuknya mula2 nak post lirik ni..then tanya org apa ek lirik yg ada bertepuk sebelah tangan tu yg mawi nyanyi af tu..Org tu pn tatau..Dia sebut pu pu pu ..Ad kata haaaa pupus..hehehe..Terus cai lirik then post ...hehe..

    MR SUFIE - Terimakasihlah ustaz komen blog ambe..hehe..Baca entry sebelum ni ada Ad kaitkn ttg ustaz..Apa yg ustaz cakap tu betul..kalo dah tepuk tak bunyi2 jugak bukan jodoh laa tu..hehe..Yg penting usaha kan ustaz..ustaz dah donlod ke lagu what about now?..hehe..ustaz ni kang ustazah marah lak..ahaks..

    ReplyDelete
  6. ustaz ad.. besh blogspot..cmnya kn sokmo2 update bagi blogger tak bohsan deh.. hahaha.. anywy kaynet letak artikel ada ulasan dan pengaitan dgn diri hamba tuh.. kekekkeke.. ad.. slow2 ar sbut psl donlod tuh.. ahakss..

    ReplyDelete
  7. Erm.. Nice entry!

    Kadang-kadang manusia ini berkata melalui percakapan, tapi percakapan mampu menipu, yang mendengar, mampu untuk mendengar yang perkara yang tipu.

    Bila disebut bertepuk sebelah tangan ini, sebenarnya bagi saya, hati tidak perlu diketuk menggunakan percakapan, perbuatan atau pendegaran. Kadang-kadang bila hati sudah terpaut, melalui renungan sudah mampu menjawab, melalui pernafasan sudah mampu menjawab.

    Bagi saya, jelas sekiranya 'orang itu' fahami dan mahu berkongsi segalanya, mengapa perlu takut bertepuk sebelah tangan, kerana sudah jelas tiada apa lagi perlu diselindung. Cinta itu hadir bila kita rasakannya. Rasa itu mampu menjawab samada kita bertepuk sebelah tangan atau tidak.

    skullsplitter

    ReplyDelete
  8. SKULLSPLITTER - Kdg2 kita hanya merasakannya seorg diri tapi tidak dipihak satu lagi..Thats why kita rasa bertepuk sebelah tangan.. Tidak guna kita bertepuk jika kita rasakan tepukan itu tidak akan berbunyi .Apa guna renungan dan hembusan nafas jika semua itu tidak memberikan apa2 makna yg membuatkan tepukan itu berbunyi..

    ReplyDelete
  9. kenapa perlu menangis dan merajuk jika hanya untuk dipujuk? jika dari akar umbinya gembira... kenapa perlu bersedih? jika kesedihan sering menghantui setiap hari di setiap detik, adakah perlu lagi perhubungan itu? tepuk dada tanya selera.

    kita hanya menerima seadanya, jika dia bukanlah untuk kita... maka pasrahlah.

    "if you love someone, let her go... if she comes back to you... she is yours"

    ReplyDelete
  10. ustaz ad..cmne ek klo kite rase mcm bertepuk sblh tgn.. rase perasan sorang je..huhu..tp org ckp klo diamati yg sorg lg tu..mcm x bertepuk sblhh tgn..tp takot perasan sorang je..hurm..cmne :(

    ReplyDelete
  11. tak tahulah bertepuk sebelah tangan ke tak...
    sebab balik keja ni baru nak tanya perasaan dier kat sayer.... tapi hati ni kuat mengatakan ... macam takder sebelah lagi tangan nak sambut tepuk... :(...
    hemmm

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)