Thursday 9 October 2008

PENIPUAN

Salam bloggers...Syawal lagi leh wish Selamat Hari Raya lagilah kan..Hehe...Kali nih bleh lah Ad bermelankolik lagi dah lepas puasa..hehe..

Apa yang Ad ingin perkatakan dalam entry kali ini adalah tentang penipuan..Siapa yang pernah ditipu?..Ad rasa semua pernah..hehe..Tapi kalau ditipu peniaga tu takpelahkan even memang boleh buat laporan tentang penipuan itu...Kalau kita ditipu orang yang rapat dengan kita camana?..Let say anda ditipu oleh best fren anda sendiri..?..Tidak kiralah apa benda pun yang ditipu tersebut...Pasti anda akan berasa sungguh kecewa kerana orang yang anda betul2 percaya telah menipu anda..Betul tak?..

Dunia ini kecil aje lama kelamaan agenda anda akan diketahui juga..Dengan mudah dan selambanya best fren anda menipu anda.. Mungkin bagi sesetengah orang anda merasakan tak kesahlah dia menipu tapi kenapa dia sanggup menipu?..Bila seseorang yang kita percayai telah menipu kita itu yang menjadi satu persoalan bagi kita..Adakah boleh kita anggap dia itu rapat lagi dengan kita?..Adakah kita sanggup kongsi apa-apa dengan dia lagi?

Bagi Ad kawan macam ni ada sesetengah perkara sahaja kita boleh share dengan dia..Perkara2 yang tidak berapa penting.. Perkara2 yang penting Ad rasa kita perlu keep it dalam hati jer..Biar hati yang jadi best fren untuk sesetengah perkara..Kerana hati tidak mampu untuk menipu..dan hati sentiasa memberitahu kita apa sahaja..Am I rite?

9 comments:

  1. smua org mesti pernah kena tipu sekurang2nya skali seumur hidup. aku dah pernak kena tipu ngan kengkawan rapat dan kekasih. jadikan semuanya pengajaran. skarang sapa tipu ko? ko cakap kat aku biar aku seligi kpala dia...

    ReplyDelete
  2. Memang sakit kalau di tipu kawan rapat... and saya pernah kena jugak... tapi saya bertindak macam ni. saya anggap kawan saya tu terpaksa menipu... atas sebab2 yg tak dpt dielakkan. dan saya anggap kalau saya berada kat tempat dia, mungkin saya pun akan menipu juga... hmm... apa-apalah.

    salam blogers kembali...

    ReplyDelete
  3. BOZZO - Ad rasa kalo ko seligi kapla dia..sure dia takleh tipu lagi..hehe

    ReplyDelete
  4. bukan kawan yg tipu aku, tp aku y tipu kawan, tp bersebab and ader jgk tak bersebab...kuik2

    ReplyDelete
  5. CHIME - Hehe..Kalo terpaksa takpe tapi kalo sengaja tu maslahnya..Brapa ramai yang menipu kerana terpaksa?..dan brapa ramai menipu dengan sengaja?..hehe

    ReplyDelete
  6. ummm
    people lied for their own reason
    jdkan sbg pngajaran spya lbh berhati2 dlm hidup agar tdk lg mudah di tipu

    thanx 4 da visit =)
    salam bloggers!

    ReplyDelete
  7. CHEMPAKA-Hmmm tak elok tipu2..tapi kalo terpaksa dan ingin menjaga hubungan adakah salah?

    MISS ZAZA- Yup sentiasa berhati2 tapi kdg2 kepercayaan kepada seseorng buatkan tertipu lagi..hmm kehidupan..

    ReplyDelete
  8. AIZUL- Kenapa manusia masih begitu?..Tidak bolehkah meninggalkan tabiat itu?..Pokoknya diri sendiri..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)