Wednesday, 25 March 2009

Sakit datang lagi..


Setelah sekian lama tidak datang sakit ini..Ianya datang lagi menyerang kaki ini..Sakitnya berdenyut-denyut..Jalan terhencot-hencot..

Inilah akibat dari makan yang tidak berpantang semasa cuti sekolah baru-baru ini..Sure ada yg marah Ad ni..Tapi dah kena marah pun semalam..huhu..Dah kenduri banyak sangat masa cuti sekolah aritu..So situ sini..Hari2 duk makan kat kenduri..So dekat kenduri apa hidangannya?..Mestilah sama jer..Ada ayam dan ada daging...huhu..So makanlaa daging tu jadi camni ni..Sakit yang amat..Takleh sentuh ibu jari kaki ni..

Tapi dah makan ubat tadi..Ada 2 jenis ubat tahan sakit dan satu ubat yang perlu dimakan 2 jam sekali sampailah sakit ni hilang..Harap2 boleh sembuhlah nanti...Bila sakit camni kena berpantanglah apa yg menyebabkan urik asid ni berkumpul di sendi ibu jari kaki ni..ia membentuk molekul2 yang membuatkan bila bergerak akan rasa sakit..So kena jadi robot laa buat sementara..Tapi biasanya sakit ni bila makan ubat ni akan hilang dalam masa sehari sahaja..tapi dengan syarat jangan mis makan ubat dan kena berpantang makanan yang menyebabkan bertambahnya uric asid..Harap2 sakit ni hilanglah esok..

P/S: Gambar itu hanya hiasan bukan kaki Ad taww..hehe

14 comments:

  1. Moga cepat sembuh bang ad. Bila giliran saya nak marah ni? haha!

    ReplyDelete
  2. ADDY-Harap2 begitulah..Harap cepat sembuh..Nak marah ke?..hehehe

    ReplyDelete
  3. Get well soon. Cahaya wonder, camne makan ada kaitan dengan kaki? Selalunya perut kan?

    ReplyDelete
  4. tu lah , bila makanan sdp2 dah depan mata , mmg tak ingat dunia .. sy pun gitu gak tap bkn sakit mcm ad .. saya nie alergik makan daging lembu , bila makan bdn gatal2 dan sakit perut.. amk ms lama gak nak hilang !

    ReplyDelete
  5. CAHAYA-Hmm itulah..sama gak kalau darah tinggi takleh makan makanan yang masin-masin..Nih sakit ni takleh makan daging,anggota dalam,seafood..huhu..

    ReplyDelete
  6. ASE1-Hmm sakit perut dan gatal2 makan daging?..Firsttime dengar sakit camtu..sakit apa ek camtu?..Alergik daging?..hmmm..

    ReplyDelete
  7. get well soon okeh..jangan nak culas makan ubat tuh..

    ReplyDelete
  8. salam...sakit gout??
    jaga makan eh..
    get well soon...

    ReplyDelete
  9. NORLI-Baru sorang betul sebut penyakit ni..hehe...Insyallah semakin reda sakit ni..hopefully esok dah boleh berlari..hehe..

    ReplyDelete
  10. gout eik...hurm kena pantang mkn laaaaa

    ReplyDelete
  11. WAHIDAH-Hmm nak buat camanakan dh ditakdirkan kena..Tapi harap2 tak serius sgt laa.Kena pantang slalu..

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA YANG ADA :-)